Alle voordelen overzichtelijk op een rij
Hier profiteert u van zodra u uw personeelszaken aan een payrollorganisatie uitbesteedt.
• Geen (salaris)administratie
De payrollorganisatie regelt de volledige administratie. Denk hierbij aan het opstellen van het contract en het aanmelden van uw medewerkers bij de betreffende instanties. Het enige dat nu nog rest is het periodiek doorgeven van de gewerkte uren.

• Flexibiliteit in contractduur
Payrollorganisaties werken vaak met de ABU CAO waardoor zij medewerkers gedurende 5,5 jaar een flexibel dienstverband kunnen aanbieden. Hierdoor blijft u zeer flexibel.

• Ziekterisico wordt weggenomen
Heeft u ooit berekend wat een zieke medewerker kost? U hebt immers een loondoorbetalingsverplichting als werkgever. Dit is vaak meer dan u denkt. Een payrollbedrijf neemt alle verplichtingen over bij langdurige arbeidsongeschiktheid.

• Kostenbesparing
Payrollorganisatie nemen het werkgeverschap voor veel bedrijven over. Hierdoor worden de meeste processen geautomatiseerd. Hierdoor zijn zij beter in staat risico’s op te vangen en zaken voordeliger in te kopen. Kiest u voor payroll, dan kiest u dus zeker voor een besparing.

• Deskundige helpdesk
Bij vragen kunt u altijd contact opnemen met een deskundige helpdesk die al uw HR-gerelateerde vraagstukken goed en adequaat beantwoordt. Deze helpdesk is zowel beschikbaar voor u als voor uw payrollmedewerkers.

De verschillen
In onderstaand schema ziet u precies wat kostentechnisch gezien de verschillen zijn tussen het zelf in dienst nemen van uw medewerkers ten opzichte van werken met een payrollbedrijf. U ziet het: als u alle facetten van het werkgeverschap bij elkaar optelt, bespaart u geld door samen te werken met een payrollbedrijf.